Voor de meeste browsers zijn add ons of plug ins beschikbaar die voorkomen dat pop-ups, banners, afbeeldingen en video’s worden getoond. Door deze adblockers ziet een beperkt aantal bezoekers geen banners. Sommige adverteerders vragen zich af of dit invloed heeft… Lees verder
FAQ
Waardoor ontstaan meetverschillen tussen webanalyticspakketten?
De meetresultaten die komen uit het door ons gebruikte bannermanagementsysteem Google Ad Manager wijken meestal af van de resultaten zoals die uit webanalytics-tools als Google Analytics 4 (GA4) komen. Hiervoor zijn een aantal verklaringen: Cookies/IP De meeste webanalytics-tools gebruiken cookies… Lees verder
Hoe lang kan ik mijn banner op een website laten staan?
Het is verstandig om een banner ongeveer één keer in de 2 – 3 maanden te wisselen. Dit is wel afhankelijk van het aantal keer dat deze is getoond (gemiddeld wordt 5 – 6 keer per bezoeker aangehouden). Als u… Lees verder
Wat bereik ik met adverteren?
Dat is natuurlijk afhankelijk van uw doelstellingen: U kunt er voor zorgen dat de naam van uw bedrijf beter bekend wordt bij de potentiële klanten. U kunt uw merk laden, dat wil zeggen dat potentiële klanten een beeld / gevoel… Lees verder
Wat is het voordeel van een banner t.o.v. van een advertentie in een blad?
Een banner op een website heeft een aantal voordelen: U kunt bewegende beelden toevoegen aan de banner, zoals een filmpje. U kunt op een banner laten klikken, zodat de bezoeker meer informatie kan krijgen. U kunt resultaten als pageviews en… Lees verder
Hoe moet ik mijn banner aanleveren?
U kunt uw banner per e-mail sturen naar uw contactpersoon bij Koninklijke Eisma. Neem hierbij wel de specificaties voor banners in acht.
Rapporteert Koninklijke Eisma de resultaten van de banner?
Zeker. Na elke campagne, maar het kan ook tussentijds, rapporteert Koninklijke Eisma het aantal pageviews dat uw banner heeft gehad en het aantal clicks dat is gegenereerd.
Wat kost het om online te adverteren?
Dat is van een aantal zaken afhankelijk: de grootte van de banner, het aantal bezoekers op de website, de manier van afrekenen (op basis van CPM of CPT). Meer informatie over de tarieven van de verschillende websites vindt u hier.
Wie kan voor mij een advertentie maken?
Voor het maken van een advertentie voor een vakblad of een banner of advertorial voor een nieuwsbrief of website zijn er verschillende opties: U maakt de uiting zelf, waarbij u rekening houdt met de specificaties zoals hieronder vermeld; U zoekt… Lees verder
Hoe neem ik contact met jullie op?
Staan uw vraag en antwoord niet onder de FAQ’s? En kunt de betreffende informatie ook niet ergens anders op deze website vinden? Wij staan wij u graag te woord. Vragen over vakbladen, website en nieuwsbrieven van een bepaald merk? Kijk in… Lees verder